Organizace dne v MŠ

  • 6:00–8:00 – otevření školy, spontánní hra a činnosti dětí
  • 8:00–8:45 – přivítání dětí /rituální říkadla/
  • 8:45–9:00 – cvičení dětí, pohybové činnosti
  • 9:00–9:20 – hygiena, svačina
  • 9:20–9:40 – zájmové a řízené činnosti /frontální, skupinové/ 
  • 9:40–11:50 – příprava na pobyt venku, pobyt venku
  • 11:50–12:45 – převlékání, hygiena, oběd
  • 12:45–14:45 – spánek, odpočinek, nespací aktivity
  • 14:45–16:00 – spontánní aktivity dětí /možnost pokračovat v započatých dopoledních činnostech,individuální práce s dětmi/

Spoluúčast rodičů

Ve vztazích mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt a ochota spolupracovat. Spolupráce funguje na základě partnerství.
Pedagogové sledují konkrétní potřeby jednotlivých dětí, resp. rodin, snaží se jim porozumět a vyhovět.
Rodiče mají možnost podílet se na dění v mateřské škole, účastnit se různých programů, dle svého zájmu zde vstupovat do her svých dětí. Jsou pravidelně a dostatečně informováni o všem, co se v mateřské škole děje. Projeví-li zájem, mohou se spolupodílet při plánování programu mateřské školy, při řešení vzniklých problémů apod.
Pedagogové pravidelně informují rodiče o prospívání jejich dítěte i o jeho individuálních pokrocích v rozvoji i učení. Domlouvají se s rodiči o společném postupu při jeho výchově a vzdělávání.
Pedagogové chrání soukromí rodiny a zachovávají diskrétnost v jejích svěřených vnitřních záležitostech. Jednají s rodiči ohleduplně, taktně, s vědomím, že pracují s důvěrnými informacemi. Nezasahují do života a soukromí rodiny, varují se přílišné horlivosti a poskytování nevyžádaných rad.